Generelt
På EMVE er det trygt og enkelt å handle. Under ser du våre fullstendige kjøpsvilkår.
Ved å gjennomføre et kjøp på EMVE.no inngås det avtale mellom selger EMVE Johansen (827 237 442) og deg som kjøper.
EMVE.no forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om de er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg tydelig beskjed.
Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handleposen vises totalprisen inklusive alle avgifter, MVA, frakt og eventuelle betalingsgebyr.
Kontakt og kundeservice
E-post: kontakt@emve.no Tel: +47 48 15 68 26 (betjent hverdager mellom kl 16-19)
Adresse
EMVE Johansen
Blåbærtråkket 43
2053 JESSHEIM
Organisasjonsnummer: 827 237 442
Du kan når som helst kontakte oss dersom du har spørsmål!
Betaling
Du kan betale med Visa eller Mastercard. Vi tilbyr også betaling med faktura og delbetaling via vår samarbeidspartner Klarna.
Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.
Fraktkostnad og levering
Levering skjer med Bring – Pakke i postkasse. Det tilkommer ingen tollavgifter eller andre avgifter ved sending til Norge.
I kassen velger du fraktalternativet «Pakke i postkassen» eller Gratis frakt ved bestilling over 1.000,-
Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller i løpet av én-to virkedager. Vi sender ut pakker med Bring – Pakke i postkasse, alle virkedager slik at du mottar pakken så snart som mulig. Normal leveringstid er 1-5 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Noe lenger tid kan måtte påberegnes under spesielle omstendigheter.
Angrerett
Du har full angrerett (retur- og bytterett) i 14 dager fra du har mottatt varen. Hvis det har gått mer enn 14 dager siden kjøpet, kan vi ikke tilby deg full refusjon eller bytte.
For å være kvalifisert for retur må varen din være ubrukt og i samme stand som du mottok den. Det må også være i originalemballasjen.
Kontakt oss alltid før du returnerer en vare, slik at vi lettere og raskere skal kunne hjelpe deg.
Ta kontakt på kontakt@emve.no for å påberope deg angreretten, og/eller med eventuelle spørsmål i forbindelse med retur eller bytterett.
For å fullføre returen krever vi en kvittering eller kjøpsbevis. Frakt ved retur betales av kunden.
Varer som ikke kan returneres:
- Gavekort
Det er visse situasjoner der bare delvis refusjon gis:
- Enhver gjenstand som ikke er i sin opprinnelige tilstand, er skadet eller mangler deler av grunner som ikke skyldes vår feil.
- Alle varer som returneres mer enn 30 dager etter levering.
Varer som skal returneres sendes med posten til følgende adresse:
EMVE Johansen
Blåbærtråkket 43
2053 Jessheim
Det er kundens ansvar at returen blir sendt til riktig returadresse.
Refusjoner
Når returen din er mottatt og inspisert, vil vi sende deg en e-post for å varsle deg om at vi har mottatt den returnerte varen din. Vi vil også varsle deg om godkjenning eller avvisning av refusjonen din.
Hvis returen blir godkjent, vil refusjonen bli behandlet, og en kreditt vil bli tilbakeført, innen et visst antall dager.
Sene eller manglende refusjoner
Hvis du ikke har mottatt en refusjon ennå, sjekk først bankkontoen din igjen.
Det er ofte litt behandlingstid før en refusjon registreres.
Hvis du har gjort alt dette og du fortsatt ikke har mottatt refusjonen ennå, kan du kontakte oss på kontakt@emve.no.
Salgsvarer
Kun vanlige prisede varer kan refunderes. Salgsvarer kan ikke refunderes.
Reklamasjon
Dersom du mottar en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert skaden.
Om pakken er skadet ved levering, skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postombud når du henter ut pakken, eller til transportfirmaet som leverte pakken din.
Reklamasjoner må gjøres innen rimelig tid, i henhold til Forbrukerkjøpsloven,. Reklamasjoner må gjøres gjeldende senest 2 måneder etter at feil eller mangel er oppdaget. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Vi erstatter bare varer hvis de er defekte eller skadet. Hvis du vil bytte varen mot samme produkt, sender du oss en e-post på kontakt@emve.no og sender elementet til: EMVE Johansen, Blåbærtråkket 43, 2053 Jessheim.
Gaver
Hvis varen ble merket som en gave da den ble kjøpt og sendt direkte til deg, vil du motta en gavekreditt for verdien av returen. Når den returnerte varen er mottatt, vil et gavekort bli sendt til deg.
Hvis varen ikke ble merket som en gave når den ble kjøpt, eller gavegiveren fikk bestillingen sendt til seg selv for å gi deg senere, vil vi sende en refusjon til gavegiveren, og de vil finne ut om returen din.
Retur av forsendelse
Hvis du vil returnere produktet, må du sende produktet til: EMVE Johansen, Blåbærtråkket 43, 2053 Jessheim .
Du vil være ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnader for retur av varen din. Fraktkostnader refunderes ikke. Hvis du mottar en refusjon, vil kostnaden for returforsendelse bli trukket fra refusjonen.
Hvis du returnerer dyrere varer, kan du vurdere å bruke en sporbar frakttjeneste eller kjøpe fraktforsikring. Vi garanterer ikke at vi vil motta den returnerte varen din.
Konfliktløsning
EMVE.no følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Trenger du hjelp?
Kontakt oss på kontakt@emve.no for spørsmål relatert til refusjoner og returer.